Conduci Volkswagen Crafter? Dacă da, atunci cu siguranță ai avut parte de unele experiențe interesante cu motorul Crafter (bune sau rele). Dar suntem conștienți de faptul că nici un motor nu are “n” ani de viață sau nu trebuie schimbat niciodată. Știm bine că după un anumit interval de timp/ani, acesta cedează la un moment dat și trebuie schimbat.
În continuare vreau să prezint câteva probleme principale pe care șoferii utilitarei le pot întâmpina la motorul Volkswagen Crafter.
Cele mai des întâlnite 5 probleme
1. Blocarea filtrului de ulei la motorul Volkswagen Crafter 2.5 TDI, aceasta va cauza eliminarea uleiului din motor.
2. Presiunea ridicată la sistemul de injecție este cea mai întâlnită problemă la Volkswagen Crafter. Acest lucru poate fi sesizat din timp în momentul în care garnitura injectoarelor cedează, iar de sub capotă se aude un zgomot mai pufăit.
3. Uzura motorului – așa cum aminteam în primele rânduri, când nu se mai poate repara nu se merită să mai investești în el. Parcul nostru de dezmembrări deține motor Volkswagen Crafter 2.5 TDI 2009 şi alte mărci de motoare de la Sprinter, Transit, Vivaro şi altele.
4. Fisurarea chiuloasei – poate surveni în diferite circumstanțe. Unul dintre cele mai întâlnite cazuri în care acest lucru se poate întâmpla e atunci când lichidul de răcire (antigelul) nu este de concentrație puternică.
Cum sa ai grijă de motor
Cum să întreții motorul unui Volkswagen Crafter? Chiar dacă nu ești un mecanic, există câteva lucruri pe care le poți face și singur ca șofer sau deținător al unei utilitare pentru a întreține motorul.
1. Verificare periodică
- Nivelul uleiului
- Motorul și transmisia în caz de scurgeri
- Nivelul apei
2. Service regulat
- Schimbă uleiul
- Filtrul de ulei la aproximativ 15.000 km
- Înlocuiește filtrul de combustibil
- Filtru de aer
- Filtrul de polen
- Resetează service-ul în bord
- Stilul de condus – chiar dacă întreții într-un mod extraordinar duba și faci verificările periodice necesare, modul în care conduci poate influența categoric apariția unor probleme cu funcționarea motorului. Aș vrea să enumăr câteva stiluri nesănătoase de condus.
- Condusul fără să aștepți câteva minute să se încălzească motorul
- Schimbarea vitezelor la o turație mică sau exagerată
- Bruscarea în sarcină
- Oscilarea accelerației – accelerezi într-un mod variat și discontinuu
- Sarcină exagerată – depășirea capacității recomandate – încarci frecvent duba peste limita recomandată de producător.
- Accidente – chiar dacă unii șoferi, mecanici, ingineri mecanici, specialiști consideră ca accidentele minore nu afectează buna funcționare a motorului totuși, pe termen mediu sau lung, acestea pot determina probleme motorului. E cu totul altă poveste implicarea dubei într-un accident major în care motorul este atins sau prezintă unele crăpături sau deformări. În astfel de situații e recomandată verificarea foarte minuțioasă a acelui motor.