Te afli în dilema asta pentru prima dată? Ai cunoscut persoane care se întrebau care ar fi cea mai bună variantă?
În general există 3 variante de abordare:
- Magazin. Dai cât face!
- Service. Dai cât nu face!
- Dezmembrări. Dai puțin, te ține puțin?
Să fie chiar așa? De ce sunt atât de iefinte și de accesibile piesele din dezmembrări?
1. Magazin. Dai cât face!
Ai citit câteva articole pe net sau păreri pe forumuri în care mulți propietari de autoturisme îți recomandă din start să mergi la un magazin specializat și să cumperi o piesă nouă? Ai auzit expresia „ce-i nou, îi sigur” ? Te-ai lăsat convins. Te-ai dus la un magazin și ai spart pușculița. O gaură mare în buget. Sunt multe variabile care trebuie luate în calcul:
– autoturismul pe care-l deții (anul de fabricație, valoarea de achiziție, dotări)
– bugetul propus pentru întreținerea autoturismului.
– valoarea piesei în cauză (poate fi o piesă „banală” sau „minoră” care nu te costă mai nimic sau contrariul)
– timpul pe care ești dispus să-l investești în plimbatul prin magazine, alegerea piesei și drumul la service-ul auto pentru montarea piesei respective.
– costul operațiunii de montare a piesei achiziționate.
Ai cumpărat o piesă nouă. Ești sigur că nu e contrafăcută și nu prezintă niciun fel de defecțiuni tehnice. Asta îți conferă siguranță. Corect! Am dat cât face, și n-am treabă!
Mulți dintre noi mergem pe această variantă din impuls sau împinși de la spate de presiunea unor factori sociali; românul vrea noul, românul vrea originalul, românul nu e șmecherit, el nu e păcălit și nu-i place să fie înșelat.
Nu e nimic rău în a-ți achiziționa o piesă nouă; dar ține cont de toate variabilele de mai sus. Să dai câteva sute de lei, poate chiar mii, pentru o piesă nouă-originală, când tu ai o Dacia, un Volkswagen Golf din ’90, sau Citroen/Peugeot de la începutul anilor 2000, nu ți s-ar părea o idee atât de strălucită.
2. Service. Dai cât nu face!
Cu siguranță ai auzit de service-uri autorizate pentru marca X! Poate ai avut de-a face cu ei. Pleci de la premiza că din moment ce sunt autorizați, înseamnă că se pricep și lucrează doar cu piese originale, de cea mai bună calitate. Dar și prețurile sunt foarte piperate. Nu degeaba își spun „autorizați”. Pe lângă valoarea piesei pe care o dețin, adaugă și un procentaj variabil (minim 5/10 %) plus valoarea manoperei, valoare care poate fi subiectivă.
Nu degeaba se spune: dai cât nu face! Sunt sute de cazuri în care persoane aflate în diferite nevoi, au găsit în mediul online sau chiar în magazine aceleași piese la un preț mult mai avantajos decât cel oferit de service-ul autorizat.
Unii propietari de autoturisme se simt revoltați, alții le cataloghează drept mituri, iar alții ne „avertizează” că piesa respectivă nu va avea viață lungă. Trebuie să aibă ea ceva, de e mai ieftină.
De ce? De ce să nu credem că un service auto dorește să câștige mai mulți bani de pe urma necazului nostru? La urma urmei, nu e vina service-ului autorizat că propietarul e dispus să plătească oricât.
3. Dezmembrări. Dai puțin, te ține puțin?
E una din frazele cele mai celebre; dai puțin, te ține puțin. Suntem influențați de strategiile de marketing și am ajuns să echivalăm valoarea unui produs cu prețul lui final. Considerăm că o pereche de pantaloni sau pantofi fabricați de un brand de renume mondial vor rezista mai mult decât o altă pereche de pantaloni/pantofi produși de o marcă națională al cărui nume nu e atât de răsunător pe piață. Excludem marochinăriile și chinezăriile din ecuație.
Mai mereu oamenii cumpără influențați de brand. S-ar putea ca o pereche de încălțăminte Nike să coste 150-200 de euro, iar costul ei de producție să fie undeva la 25-30 euro. Înțeleg că trebuie să ținem cont de costurile de producție, energia investită, angajații, taxele, distribuția, promovarea și alte mici detalii, pe lângă profitul dorit. Dar de la 30 euro la 150 euro avem un salt semnificativ. Pe noi nu ne interesează! Noi am cumpărat ceva de calitate. Ceva foarte tare. Ceva original.
Concluzia noastră? Te-ai zgârcit la bani? Nu te va ține mult produsul achiziționat. Dai un ban și te ține, frate! Dar … să nu ne grăbim.
Principiul românesc: piesă scumpă – piesă cu durată de viață mai lungă!
Viața unei piese auto second hand nu se măsoară în valoarea prețului de vânzare! De exemplu: poți da 100 de lei pe o piesă nouă și să te țină 2 ani, sau poți da 65 de lei pe aceeași piesă și să te țină 3 ani. Trebuie să ținem cont de mai mulți factori atunci când vorbim de durata de viață a unei piese auto: maniera de condus a șoferului, calitatea drumurilor pe care circulă autoturismul, atenția acordată reviziilor necesare de rutină pentru autoturism, incidente neprevăzute, condițiile climatice șamd.
4. De ce costă așa puțin piesa second hand?
- Nu e nouă. Clar. Orice lucru utilizat își pierde din valoarea de piață.
- Provine de la un autoturism avariat. Acesta se va vinde la un preț foarte mic pe piață. Dacă prețul piesei ar fi mare, lumea și-ar cumpăra un autoturism avariat și ar ieși în câștig.
- Nu s-ar vinde pe piață dacă ar fi apropiată la preț cu cea nouă.
Atenție!
Evitați confuzia: o piesă second hand nu e totuna cu o piesă imitație. Există multe piese second hand originale! Asta pentru că ele provin de la autoturisme avariate care nu mai pot fi recuperate ca întreg.
Te invit cu drag să analizezi și catalogul nostru de piese! Fii inteligent și fă o afacere profitabilă din toate punctele de vedere. Câștigi și tu, câștigăm și noi!