sprinter

Mercedes Sprinter – probleme motor și întreținere

Ești proprietar de Mercedes Sprinter? Dacă da, atunci cu siguranță ai avut parte de unele experiențe plăcute sau mai puțin plăcute cu motorul de Mercedes Sprinter. Dar suntem conștienți de faptul că nici un motor nu are “n” ani de viață sau nu trebuie schimbat niciodată. Știm bine că după un anumit interval de timp/ani, acesta cedează la un moment dat și trebuie schimbat.

În următoarele rânduri vreau să prezint câteva probleme principale pe care șoferii de dube le pot întâmpina la motor Mercedes Sprinter.

Cele mai des întâlnite 5 probleme

1. Blocarea filtrului de ulei la motorul Mercedes Sprinter 2007, aceasta va cauza eliminarea uleiului din motor.

filtru ulei

2. Presiunea ridicată la sistemul de injecție este cea mai întâlnită problemă la Mercedes Sprinter. Acest lucru poate fi sesizat din timp în momentul în care garnitura injectoarelor cedează, iar de sub capotă se aude un zgomot mai pufăit. INJECTOARE..

sistem injectie

3. Uzura motorului – așa cum aminteam în primele rânduri, când nu se mai poate repara, nu se merită să mai investești în el. Parcul nostru de dezmembrări deține următoarele modele de motor Mercedes Sprinter: 2.2 CDI – 2012 Euro 5, 2.2 CDI 2010 Euro 5, 2.2 CDI 2006 – 2010 Euro 4, 2.2 CDI 2013 Euro 5, 2.2 CDI 2009, 2.2 CDI 2006-2009, 2.2 CDI, 2.2 CDI 2006-2010, 2.2 CDI 2009-2014 Euro 5, 2.2 CDI 2000-2006.

motor

4. Fisurarea chiuloasei – poate surveni în diferite circumstanțe. Unul dintre cele mai întâlnite cazuri în care acest lucru se poate întâmpla e atunci când lichidul de răcire (antigelul) nu este de concentrație puternică.

Cum sa ai grijă de motor

Cum să întreții motorul unui Mercedes Sprinter? Chiar dacă nu ești un mecanic, există câteva lucruri pe care le poți face și singur ca șofer sau deținător al unei dube pentru a întreține motorul.

1. Verificare periodică

verificare
  • Nivelul uleiului
  • Motorul și transmisia în caz de scurgeri
  • Nivelul apei

2. Service regulat

service
  • Schimbă uleiul
  • Filtrul de ulei la aproximativ 15.000 km
  • Înlocuiește filtrul de combustibil
  • Filtru de aer
  • Filtrul de polen
  • Resetează service-ul în bord
  1. Stilul de condus – chiar dacă întreții într-un mod extraordinar duba și faci verificările periodice necesare, modul în care conduci poate influența categoric apariția unor probleme cu funcționarea motorului. Aș vrea să enumăr câteva stiluri nesănătoase de condus.
stil condus
  • Condusul fără să aștepți câteva minute să se încălzească motorul
  • Schimbarea vitezelor la o turație mică sau exagerată
  • Bruscarea în sarcină
  • Oscilarea accelerației – accelerezi într-un mod variat și discontinuu
  • Sarcină exagerată – depășirea capacității recomandate – încarci frecvent duba peste limita recomandată de producător.
  1.   Accidente – chiar dacă unii șoferi, mecanici, ingineri mecanici, specialiști consideră ca accidentele minore nu afectează buna funcționare a motorului totuși, pe termen mediu sau lung, acestea pot determina probleme motorului. E cu totul altă poveste implicarea dubei într-un accident major în care motorul este atins sau prezintă unele crăpături sau deformări. În astfel de situații e recomandată verificarea foarte minuțioasă a acelui motor.