mercedes sprinter

Mercedes Sprinter – Crosswind assist

Asistența la vânt lateral (Crosswind assist)

Dacă ești amator sau șofer de Mercedes Sprinter, ai observat și tu unele modificări mai mult sau mai puțin vizibile încă din anul apariției (1996). De 22 de ani s-au schimbat multe în materie de siguranţă şi design.

Cu fiecare modificare a spoilerului și a capotei, producătorii avut în vedere și protecţia pietonilor. Nu doar la exterior, dar și la design au fost realizate schimbări. Au apărut motoarele mai puțin poluante precum Euro 5, Euro 6. Aceste motoare au fost dotate cu o serie de calculatoare care lucrează la siguranţa şoferilor şi a pasagerilor din dubă. Câteva exemple: asistență la vânt lateral, asistenţă unghi mort, sistem electronic de stabilitate. 

asistenta la vant lateral

Acest sistem de asistenţă împotriva vântului lateral e o noutate la dube. Sistemul lucrează la compensarea efectului vântului lateral şi influenţează direcţia microbuzului. El ajută la menţinerea controlului dubei, iar şoferii nu vor fi luaţi prin surprindere să frâneze brusc când o rafală de vânt loveşte duba din lateral.

Asistentul la vânt lateral a fost dezvoltat pentru a îmbunătăţi siguranţa dubelor, în acest fel reducând şi numărul accidentelor. În categoria dubelor Mercedes Sprinter sunt diferite modele cu dimensiuni mai mici, altele mai mari, unele cu plafon înălţat, sau cu ampatament mai lung.

Cum funcționează?

Cu cât Mercedesul tău Sprinter are ampatament mai lung, mai înalt, cu atât mai uşor poate izbi o rafală de vânt maşina și să o devieze de pe șosea. Pentru a putea ţine în control duba, sistemul de asistenţă la vânt lateral frânează automat una din roţile aflate pe partea ,,atacată” de vânt. Traiectoria rămâne aceeaşi, evitând deraparea şi pierderea controlului.

asistenta la vant lateral

Sistemul ia în calcul cât de încărcată este duba, masa totală admisă este de 3,5t respectiv 3,88t  sau dacă şoferul încearcă să corecteze traiectoria. Acest sistem de asistenţă la vânt lateral este adaptat fiecărei caroserii ştiind că este vorba de un microbuz mai scurt sau mai lung.

Acest sistem este bazat pe ESP (Electronic Stability Program ), se activează la viteze de peste 80 km/h și detectează din timp rafalele de vânt care lovesc brusc.

test

 

Șoferii de Mercedes Sprinter vor fi mult mai liniștiți știind că acest sistem va reduce riscul posibilelor accidente sau pierderea controlului dubei. Tu ai derapat vreodată din cauza rafalelor bruște de vânt?